You are on page 1of 3

yg ada pada tuan murshid hanya dua helai kain pelikat usang kelabu dan baju pagoda yg dah

macam roti jala kekadang mengajar belenging aje ,nak beri makan pada murid yg bersolok pun terpaksa menoreh getah,dan memetik daun kayu keliling madarasah solok untuk di jadikan lauk nak beri makan pada muridnya dalam solok tapi sedap la plak.......alhamdulillah....meleleh air mata..... 7 December at 20:22 Like 4

Fakrul Alim Fakrul yg menghairankan plak waktu bersolat subuh berjemaah dengan tuan murshid siapa plak yg menoreh dalam kebun getah dan siapa plak yg jadi imam ketika solat subuh tu siap bagi kuliah subuh plak tu lepas solat dhuha baru nampak murshid pergi ke kebun getah pungut getah itu lah ciri ciri keberkatan pada Tuan Murshid Allah beri kemudahan padanya untuk membawa murid muridnya ke jalan Allah serta di redhoi. 7 December at 20:27 Unlike 5

Adiputra Khuzairie benar pakngah.,.. 7 December at 20:30 Like 1

Fakrul Alim Fakrul malah lagi pelik getah empat ekar luas buat kerja sorang diri tak sampai satu jam dah selesai toreh jadi teman ni gagah le bertanya dengan tuan guru cam na jalan dari pokok ke pokok yg lain tu cepat aje tapi jawapan aneh dan ajaib dari Tuan Murshid " BUKAN AKU BERJALAN KE POKOK GETAH TU TAPI POKOK POKOK GETAH TU LAH YG BERJALAN KEPADA AKU UNTUK AKU TOREHKAN "jawapan tuan murshid tu selamba aja bila teman tanya lagi tuan Murshid tersenyum sambil berkata ' POKOK GETAH TU REDHO DENGAN FITRAH BADANNYA RELA DI TOREH ORANG DEMI TAAT PADA PERINTAH ALLAH UNTUK BERKHIDMAT PADA MANUSIA, kemudian teman melopong dan diam.dalam hati teman MASYAALLAH ALLAH HUAKBAR. 7 December at 20:36 Unlike 4

Adiputra Khuzairie masya allah benar pakngah..sy dpt merasai kebenarannya... 7 December at 20:38 Like 2

Fakrul Alim Fakrul NAFAS,HATI,JANTUNG DAN KARSA RASA ( RAHSIA ) bukan kah itu hakikatNya malah Zat semata mata maka benarlah Firman Allah WAFIAN FUSIKUM AFFALA TUBSIRUN " Apakah kamu tiada melihat pada diri mu zat semata mata."wallah huaklam. 7 December at 20:41 Like 3

Fakrul Alim Fakrul manakah ada hijab antara hamba dengan Tuhan itu WujudNya adalah beserta dengan dirinya sendiri tiada yg lain adanya hijab itu adalah sangkaan dan waham sahaja.wallah huaklam. 7 December at 20:43 Like 3

Zalimah Nordin Subhanallah , Walhamdulillah, Wa Laailaha Illallahu Wallahu Akbar......Wa Laa Haulaa walaquwqta illabilahil 'aliyil'adzim. 7 December at 20:52 Like 1

Fakrul Alim Fakrul wukuf yakni satukan zahir dan batin dan tetaplah pada muroqabah yakni menghadap hati pada yg zahir,kemudian mursyahadah yakni menghadap hati pada yg batin maka kamu kan mengalami fana menyaksikan yg hak pada zahir dan batin yakni meyaksikan tajali zat dan sifat apakala kamu sedar kembali kepada kemanusian kamu maka kamu akan terhadap pada asma dan affalNya jadi apakah ada yg lain selain hakNya belaka ( Allah ) sungguh benar Allah itu paling dekat malah teramat hampir dengan urat marit kamu .yg awal itu pun Dia ,yg ahir itu pun Dia,yg zahir itu pun dia dan yg batin itu pun Dia.wallah huak lam. 7 December at 20:53 Like 2

Fakrul Alim Fakrul Asma yg agung itu adalah sesuatu yg menunjukan kepada sesuatu yakni nama yg menunjukan musamma yakni yg empunya nama maka yg empunya nama itu adalah satu maka saksikanlah penzahiran pada affalNya pada yg banyak,dan pandanglah yg banyak itu ...See more 7 December at 20:59 Like 2

Fakrul Alim Fakrul kemanusian itu adalah AsmaNya yakni ABDUN dan adalah hakNya jua,malah dikenali dengan sifat MAKNAWIAH maka hal keadaan ini adalah kenyataan zat,( maujud ) dan wujud dengan MAKNAWIAH yakni hal keadaan Zat di sebut ROBBUN maka kedua dua ini a...See more 7 December at 21:09 Like 2

Fakrul Alim Fakrul nafsu itu adalah kurniaan Allah pada makhluk makhluknya tiada sesiapa yg boleh menaklukinya melainkan fisabilillah dan mujahaddah yakni mengalahkan bersama Allah dan dengan Allah.wallah huaklam. 7 December at 21:18 Like 1

Zalimah Nordin Maqam Mohabbah kesudahan Jamal Diberi pada hamba Pilihan Sempurnakan solok supaya Kamal Bermastautinlah kita di Jannatan